10 Şubat 2011 Perşembe

Kubilay Ş. - Bir Kiev Polisiyesi :)

Bundan önceki yazımı yaklaşık 2.5 sene önce yazmışım - Ukrayna Benden Büyük Senle Başa Çıkamam - başlığıyla, altınada not düşmüşüm - devamı gelicek - diye.

Devamı gelicek açık bir kavram biliyorsunuz, tam net bir zaman kavramını içermiyor. O -devamı gelicek- günü bugün işte :)

Bir farklılık yapıcam ama geçen yazımı yazdıktan sonra birkez daha Ukrayna'ya gitme fırsatım oldu. O gün bitirdiğim öykümü bugün farklı bir tecrübe ışığında yazıcam.

Geçen sefer Ukrayna'ya uçtuğum Aerosvit firmasıyla bu kez yeniden uçma kararı aldım. Kendileri bir önceki seferde biletimi ücretsiz değiştirmiş bununla birlikte THY İstanbul'dan direk uçarken gideceğim şehre ( Dnepropetrovsk) ben aktarmalı olan Aerosvit'i seçtim çünkü havacılık değimiyle -stop over- yapma istediğim vardı Kiev'de bir üç gün kadar.

Bu detayı neden verdim diye sorucak olursanız, bu Aerosvit'in beni İstanbul ve Kiev'de hem giderken hem gelirken resmen "mundar" etmesi :)

Uçuşumdan iki saat kadar önce geldim Atatürk Havalimanına bekliyorum uçağımı, baktım ekranlara sonra tekrar baktım sonra birdaha baktım ama gördüğüm şey hep aynıydı "Uçuş 9sa30dk ertelendi". Küfür ettiğim kısmı atlıyorum :P Hemen gittim sordum nedir olay diye bana verdikleri cevap "Uçak Ukrayna'dan gecikmeli geldi". Sonradan öğreniyorum ben; bu havayolu yolcusu az olduğunda günde iki kez yaptığı uçuşunu (bir gece bir sabah olmak üzere) birleştiriyor. Bende sabah kısmındaki "şanşlı bedevilerden" olduğumdan gece uçuşunu beklemeye başlıyorum bekleme derken 9sa30dk !

Herneyse zaman kuş misali işte akıp geçiyor. Uçaga biniyoruz sağ salim.

Uçakta yanıma bir "beyfendi" oturuyor kendisi Türk (zaten sığ anlamda bakarsak yüzde elli ihtimal ya Türk ya Ukrayna'lı olucak) kendisi isimde vermeyim şimdi bir uydu alıcı firmasının Rusya ve Doğu Avrupa pazarlama müdürüymüş. Kendisinin benim için başka bir sıfatıda oluyor tabii kısa Kiev uçuşu sonunda "abaza" :D

Kiev'e iniyoruz, bagajımı falan alıyorum ve gümrük kısmına geliyorum. Burda gümrük veya sınır koruma polisi -ne demek isterseniz artık- bir cam arasından karşılıklı muhatap oluyorsunuz. Eski Sovyet Ülkeleri bu kısımda sıkıntı yaratan, sorunlu ülkeler. Gidenlerlerin tecrübeyle sabitlediği bu olay benim için hiç sıkıntı yaratmadı açıkcası.

Uçağım gecikmeli olduğu için ben Kiev'den olan bağlantı uçuşumuda kaçırıyorum tabii. Gidiyorum Aerosvit'in Kiev Borispol Havalimanındaki ofisine, sizi bugün otelde misafir edicez diyorlar. Otele geldiğimde beni vuran kötü sürpriz gerçekleşiyor işte aldığım bagaj benimkinin aynısı olan ama bana ait olmayan bir bagaj :D

Hemen kendime gelip aşağıya iniyorum ön bürodaki kadının çok az ingilizcesi var. Ona bi şekilde durumu anlatıyorum ve otelin bir elemanı beni otelin arabasıyla havalimanına geri götürüyor. Bikaç form dolduruyorum polis eşliğinde, bagajım sağsalim paketlenmiş orda beni bekliyor.

Otele geri döndüm tam odama cıkıcam ön bürodaki kadın "welcomeeeeeeeeee" diyor, selamiiinnn aliykiiiiiim diyorum bende :) Extra transfer yaptıklarını havalimani ve otel arasında bunun ücretini ödemem gerektiğini söylüyorlar. Türkiye'deki gibi bir anlayış olmadığı ve bu ücreti isteme haklarını çok olağan gördüklerinden bende hiç uylamadan 140grv (30TL) sayıyorum ablaya.

Sabah Dnepropetrovsk'a uçuşum var...

Onuda bidahaki yazıda anlatırız...

Daha çok anlatıcak şeyim var :) Bikaç ipuçu versin diye sonraki hikayemde geçicek şeylerden bir resim ekleyim :)